joi, 21 iulie 2011

Nostalgii

Din nou acasã! M-am întors dupã 14 zile din Europa
însoritã,



verde,



civilizatã,



de la 130 km/h ,
la România 

cenuşie,


ploioasã,

murdarã,



uneori comicã,

cu trafic infernal,de 30-50 km/h

şi plinã de gunoaie.


Impresiile şi emoţiile sunt puternice şi încã nu pot scrie despre ceea ce am vãzut.
Am ratat unele obiective înscrise pe lista mea, cum ar fi: Capela Scrovegni cu frescele lui Giotto din Padova, oraşul Verona sau giulgiul din Torino. Dar am fost recompensatã prin vizitarea altor locuri pline de farmec şi poate mai interesante.Şi când spun asta, mã gândesc la oraşele-cetãţi (citta murata,cum le spun italienii) Montagnana şi Este din apropiere de Padova,


la priveliştile care-ţi taie respiraţia din munţii Alpi,


la Coasta de Azur cu staţiunile ei cochete ,



la întâlnirea cu marea mea dragã


şi la cireaşa de pe tort: Teatrul-muzeu Dali din Figueras (Spania).



Am avut parte de o vacanţã minunatã iar regretul cã locuiesc în “the Carpathian garden” mã copleşeşte. Nu pot sã nu mã gândesc la Slovenia care, deşi a fãcut parte ca şi noi din blocul comunist, aratã ca o ţarã europeanã, civilizatã, curatã, cu o infrastructurã bine pusã la punct, nedefrişatã şi foarte verde.
Poate în fiecare ţarã vizitatã mi-ar plãcea sã trãiesc .Īn Slovenia verde



















şi calmã ar fi liniştitor, dar limba este prea grea, în Italia însoritã şi încãrcatã de istorie ar fi incitant dacã n-ar fi locuitã de italieni, dar Franţa…
Franţa e o altã poveste! Franţa cu satele şi orãşelele ei pitoreşti coborâte, parcã, din poveşti,

















cu castelele peste care dai la tot pasul,























cu aerul ei aristocratic,




















cu rafinamentul, civilizaţia şi cultura ei impresionante mi-ar putea fi o a doua casã. Poate!  Īntr-o zi…!
Pentru tot ce am vãzut şi trãit în aceastã vacanţã îi mulţumesc “copilului francez”,Amandine şi familiei sale, care au fost nişte gazde excelente, fãcând tot ceea ce le-a stat în putinţã pentru a ne simţi bine şi pentru a avea cât mai multe experienţe placute şi inedite.
Deja mi-e dor de Franţa !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce poți face gratis în Odessa? Plimbare prin celebrul cartier Arcadia și prânz la restaurantul la fel de celebru „Dacha”

Arcadia este o parte istorică din Odessa, cunoscută ca o stațiune renumită. Cartierul este situat în partea de coastă a orașului și a f...