sâmbătă, 25 iunie 2011

A venit vacanta cu…maşina spre Franta!...

….este sloganul sub care se va desfăşura vacanţa de anul acesta.
De cãnd am ales sā nu mai fiu….
…vacanţele au un nume. Ĩn 2010, cãnd am descoperit cālātoriile pe alte meleaguri, vacanţa s-a numit “Hoinar prin Europa”.
“Hoinar prin Europa” mi-a marcat existenţa şi mi-am promis cā fiecare vacanţā se va petrece oriunde altundeva decāt ĩn Romãnia. Greu de realizat ĩn perioade de criză financiară! După ce m-am ĩntors din călătoria prin Europa (5 ţãri şi 6000 de km.),gãndul meu a fost doar la emigrare. Ĩn toamna 2010,acest  gãnd l-am depozitat ĩntr-un sertar al fiinţei mele, pentru că a apărut  ĩn viaţa mea “copilul francez”. Copilul francez, pe nume Amandine, a venit ĩn Romănia printr-un program Comenius pentru a lucre cu elevii Şcolii nr. 1 din Roman şi avea nevoie de “ une famille d`accueile".


Am găzduit-o pe Amandine păna ĩn aprilie 2011. Timp de 6 luni, alături de fiica mea,Ana, am avut si o fiică adoptivă.

A fost o experienţă interesantă şi, ĩn acelaşi timp, un schimb intercultural.Poate voi povesti căndva despre această perioadă…
La plecare,


Amandine ne-a invitat să-i facem o vizită ĩn Franţa. Aşa s-a născut ideea vacanţei de anul acesta.
Costurile unei asemenea vacanţe sunt ridicate, mai ales ĩn perioade de criză financiară şi este destul de dificil să faci o asemenea călătorie. Dar, de-a lungul timpului, am ĩnvăţat că raţiunea nu are nicio legătură cu oportunităţile pe care ţi le oferă viaţa şi că cele mai bune hotărãri se iau cu inima, nu cu mintea…Aşa că am hotărãt să plecă spre Grenoble,cu micuţul nostru Peugeot 206 care, sper  că va merge bucuros spre meleagurile lui natale.

Pentru că drumul este foarte lung, am ales să mergem doar pe autostrăzi pentru a scurta din timpul petrecut pe şosea, deşi autostrăzile din Italia şi Franţa sunt foarte scumpe.
Ĩn planificarea călătoriei, viamichelin ne-a fost un ghid excellent, mai ales că ne-a calculat distanţele, timpul dar şi costurile estimative ale călătoriei.
Pentru a ajunge ĩn Franţa am ales următorul traseu :

Roman-Braşov-Sibiu-Deva-Arad =650 km,aprox.10 ore de mers  (cazare prima noapte la Arad pentru a ne reface după drumul prin Romãnia)
Arad-Nădlac-Szeged (popas de cãteva ore pentru a vizita oraşul)-Budapesta-Ljubljana (doar traversăm Slovenia)-Trieste-Padova(Italia)=1018km,aprox.12 ore de mers,din care 834 km pe autostradã. Cazare 2 nopţi la rude ĩn Padova pentru a vizita oraşul Sf.Anton, frescele lui Giotto din Cappella degli Scrovegni dar şi cea mai veche grădină  botanică academică din lume, datãnd din 1545.
Padova-Torino(popas de cãteva ore pentru a vedea celebrul Giulgiu din Torino)-Grenoble=575 km,aprox 6 ore de mers,trecãnd Alpii prin tunelul Frejus :
Le tunnel routier du Fréjus, long de 12,87 km, a été mis en service en 1980.

Il se situe au carrefour de deux grands axes d'échanges régionaux et internationaux reliant la France à l'Italie.”
 


Ajunşi la destinaţie după un drum atãt de lung ,nu ştiu ce vom face timp de 10 zile şi nici pe unde ne vom raĩntoarce ĩn Romãnia.Vom vedea,ĩn funcţie de buget !
Voi posta ĩn urmãtoarele zile informaţii obţinute ĩn urma documentãrii despre drum si obiective turistice,dupã care vor urma impresiile şi fotografiile mele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ce poți face gratis în Odessa? Plimbare prin celebrul cartier Arcadia și prânz la restaurantul la fel de celebru „Dacha”

Arcadia este o parte istorică din Odessa, cunoscută ca o stațiune renumită. Cartierul este situat în partea de coastă a orașului și a f...